SINOPSIS BUKU DENAI HATI

2:04:00 AM

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah , hari tu berkesempatan join Sepetang Bersama Blogger :) will hupdate more about this event later. sekarang tak sempat lagi sebab busy dengan assingment and those endless work, well said, student kan hee.

Yang bestnyaa haritu dapat goodies bag SBB, and today will share one of them yang ada dlm goodies bag tuu which is buku denaihati, so do not worry siapa yang tak pegi SBB haritu , because i will blog about this book here.


Buku denaihati

three words that best describe this book, at east for me :'D

Motivation. Tips. Travelog










Even tak baca every single thing yang dalam buku ni , but i go with every pages rasanya baca2 smbil tgok gmba before the event start. buku ni ibarat 3 in one, satu buku yang menceritakan macam macam benda antaranya perkongsian tips, pengalaman, berita or buletin, travelog dan kisah kisah yang boleh kita jadikan manfaat. my own personal review, its much better kalau buku ni ada isi kandungan, sebabnyaa lebih senang pembaca nak baca and atleast diorang akan dapat gist tentang buku ni walaupun tak baca semua. Apa apa pun suka buku ni sebab banyak perkongsian islamik dan bermanfaat. cadangan , mungkin bole dipasarkan :)


jom kitaa tengok antara topik menarik dalam buku ni !


TIPS MENJADI JUTAWAN?

(Perumpamaan) atau sifat nafkah dari (orang-orang yang membelanjakan harta mereka di jalan Allah) artinya dalam menaati-Nya (adalah seperti sebutir biji yang menumbuhkan tujuh buah tangkai, pada masing-masing tangkai seratus biji.) Demikianlah pula halnya nafkah yang mereka keluarkan itu menjadi 700 kali lipat. (Dan Allah melipatgandakan) lebih banyak dari itu lagi (bagi siapa yang dikehendaki-Nya dan Allah Maha Luas) karunia-Nya (lagi Maha Mengetahui) siapa-siapa yang seharusnya beroleh ganjaran yang berlipat ganda itu 
{Al Baqarah : 261}

JOM SEDEKAH! :) 
apa yeng penting dekat sini, berilah dengan ikhlas, ya betul, ikhlas atau tak, hanya Allah dan kita je yang tahu. Tips yang simple tapi belum tentu kita dapat buad, or kita bole buad tapi adakah diterima oleh Allah SWT ? 

HIDUP UNTUK MEMBERI

-Kisah yang berlaku pada zaman Nabi Musa a.s iaitu umat Nabi Musa yang sangat miskin....
-Orang alim ada berkata sedekah yang paling afdhol ialah sewaktu kita merasa kedekut dan merasa tidak cukup dengan kurniaan Allah berbanding ketika merasa tidak memerlukan wang ataupun ketika harta melimpah ruah.

"KITA MEMBINA HIDUP DENGAN APA YANG KITA DAPAT tetapi KITA MEMBINA KEHIDUPAN DENGAN APA YANG KITA BERIKAN"


AJARKAN AKU MENULIS BLOG

- Menulis apa yang terlintas di hati tanpa kisah sangat dengan susunan ayat dan baris perkataan sehingga tamat supaya tidak menggangu idea yang ada.
- Membetulkan ejaan sekiranya ada kesilapan kerana Google suka kepada ejaan yang betul.
-Mengubahsuai semula kata kunci (keywords) yang sesuai untuk SEO. contoh , jika ingin menulis 'blogger' tukarkan kepada 'blogger popular' kerana word ini lebih banyak dicari Google.
- Bold kata kunci  (keywords) yang oenting untuk SEO.
-Memilih tajuk entri yang sesuai dan menarik perhatian pembaca dan juga sesuai dengan SEO.


BEST PERSONAL BLOG

Tahniah kepada denaihati kerana telah mendapat Best Personal Blog 2013 oleh Blogrrr.my.

personal blog is a weblog where ppl publish articles related to their daily lives, interests, projects, passions and happenings

i love this quote ; walaupun tak menang apa apa anugerah pastikan blog anda menjadi the best personal blog untuk diri sendiri.


jom tengok TOP 3 best personal blog :

denaihati.com
hasrulhassan.com
mialiana.com


LAGI TOPIK MENARIK ,


TRAVELOG ; HONG KONG dan MACAU. EROPAH. NEW ZEALAND. BEIJING. BATTAMBANG. DOHA QATAR. MASJID AL AQSA BUKAN DOME OF THE ROCK.

sesungguhnya lebih banyak kita melawat negara orang , kita akan dapat tengok macam macam budaya orang. 

yang best kat sini , even kita tak pernah sampai tempat tempat ni, atleast apa yang penulis dah tulis kat buku tu seolah olah kitaa pun ada kat sana and boleh tngok macam mana keadaan di sana.


 TIPS JADI PENULIS BLOG YANG BAGUS

kenal diri sendiri
belajar secara bijak
cara peluang improve gaya penulisan di blog
be creative
berani suarakan pendapat


SAAT HATI TERASA JAUH 

hati yang gembira boleh diwajahkan dengan wajah yang gembira tetapi wajah yang gembira tidak semestinya mempunyai hati yang gembira.


MARAH AYAH DAN IBU SETAKAT MANA

kembalilah kepada kedua orang tua (ibu bapa) mu dan buatlah  keduanya tertawa sebagaimana engkau telah membuat keduanya menangis.

SUAMI ISTERI BUKAN UNTUK DIMILIKI

jangan berharap kebahagian berumah tangga tapi carilah  kebahagian dengan mengamalkan amalan yang telah ditunjukkan oleh Allah.



You Might Also Like

7 COMMENTS

  1. Review yang baik :)

    Ikhlas,
    profhariz.com

    ReplyDelete
  2. Saya sangat suka. Bagus dan menarik.

    Salam ziarah http://lobam.my

    ReplyDelete
  3. Wahh wahh mcm best hihi thanks share
    Qilah blogwalking ni jap hehe

    ReplyDelete
  4. menarik!!bagus ajar cara berblog..

    ReplyDelete
  5. wahh...nak gak satu..

    ReplyDelete
  6. wah . bestnya kak amalina.. nnt nk pjm boleh ? hihi

    ReplyDelete
  7. hi..singgah baca enrty dan follow awak ;)

    ReplyDelete